تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/27 - 10:36
کد خبر: 359805

یک قدم تا بحران ۳/ «آرزو» روستای تشنه در محاصره رودها +فیلم و عکس

پارسا: برای حل مشکلات باید منتظر زنگ‌خطر بحرانی امنیتی باشیم/ احمدی: مدیریت جهادی و تخصصی حلقه مفقوده این مناطق است

پارسا: برای حل مشکلات باید منتظر زنگ‌خطر بحرانی امنیتی باشیم/ احمدی: مدیریت جهادی و تخصصی حلقه مفقوده این مناطق است

چه می شود که صدای این مردم مستضعف به جایی نمی‌رسد و کسی به فکر معیشت آنان نیست چرا ما باید منتظر زنگ‌خطر بحرانی امنیتی باشیم مانند غیزانیه که پس از وقوع اعتراضات خیابانی مسئولین کشوری و لشگری و آن منطقه برای حل مشکل هجوم آوردند

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعدادی از اعضای دفاتر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های شهر اهواز «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدچمران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور» درپی معضل بی آبی در بعضی از نقاط استان خوزستان با حضور در روستاهای محروم شهرستان باغملک از توابع این استان ضمن شنیدن گلایه های مردم با مسئولین این شهرستان نیز جلساتی برای رفع این مشکلات برگزار کردند.

در همین راستا علی پارسا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و محمدامین احمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز در میزگردی که در«خبرنامه دانشجویان ایران» برگزار شد، سفر  دو روزه خود به این منطقه را تشریح کردند.

علی پارسا «دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز» گفت: با گذشت از دهه چهارم انقلاب اسلامی و با توجه به پیشرفت های چشمگیری که کشور عزیز ما در حوزه های مختلف داشته و در بعضی از موارد صاحب سبک و الگوی پیشرفت شده است نظیر صنعت موشکی هسته‌ای فناوری نانو و...که در سطح عالی وجود دارد در کنار آن با مشکلاتی مواجه می‌شویم و مصائبی را می‌بینیم که حداقلی ترین نیازهای لازم برای زنده ماندن خیل عظیمی از مردم کشورمان می‌باشد.

وی تاکید کرد: نکته مورد توجه این است که ما یک بار می خواهیم زندگی کنیم یک بار می خواهیم زنده بمانیم مسئله غیزانیه ها زنده ماندن است مردمی که از بدیهی ترین نیاز زندگی هم محروم هستند و این یعنی در اصل مردم این مناطق به دنبال آب شرب نیستند فقط می خواهند آب داشته باشند.

این فعال دانشجویی افزود: چه می شود که صدای این مردم مستضعف به جایی نمی‌رسد و کسی به فکر معیشت آنان نیست چرا ما باید منتظر زنگ‌خطر بحرانی امنیتی باشیم مانند غیزانیه که پس از وقوع اعتراضات خیابانی مسئولین کشوری و لشگری و آن منطقه برای حل مشکل هجوم آوردند؛ اما مشکل نبود آب در شهر پر آب باغملک چیست؟شهری که دارای ۵ رودخانه آب شیرین است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: مشکلاتی از قبیل عدم وجود لوله آب‌رسانی جهت انتقال آب به طور مثال با روستاهای مواجه هستیم که در نزدیکی آنها منابع آب‌های زیرزمینی وجود دارد اما متاسفانه یا لوله ای جهت انتقال آن نیست یا چاهی برای برداشت آب وجود ندارد همچنین همچنین در بعضی از روستاها نیز که لوله کشی برای آبرسانی وجود دارد به دلیل عدم کار کارشناسی لوله ها پوسیده شده و چندین بار تعمیر شده اند که هم این لوله ها هم در حال اضمحلال است.

پارسا در پایان گفت: مسئله بعد عدم کار کارشناسی است که ما مشاهده می‌کنیم در سال های مختلف برای حل این مشکل پول‌هایی تخصیص داده شده است اما با سوء مدیریت که در این مناطق حاکم است عملا کاری به سرانجام نرسیده است.

محمد امین احمدی « دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز» در ادامه صحبت های پارسا گفت: راه حل این معضل که زندگی مردم مظلوم را مختل کرده چیست یکی از عمده ترین و اصلی ترین رکن ها برای حل مشکل آبرسانی این مناطق تامین بودجه و اعتبارات لازم جهت رفع مشکلات ذکر شده به همراه مدیریت جهادی و تخصصی که حلقه مفقوده این مناطق است.

وی افزود: به گفته مسئولین ذیربط این منطقه راهکار بلند مدت با لوله کشی حداقل ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر آبرسانی به روستاها حل می شود اما در کنار آن راهکار کوتاه مدتی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و گرمای طاقت فرسایی که در سطح استان‌ها که می‌شود با کشیدن ۳ تا ۴ کیلومتر لوله انتقال آب می‌توان حداقل ۱۹ روستا را سیراب کرد.

احمدی تاکید کرد: اجرای این طرح هم نیازمند نظارت جدی و کارشناسی می باشد یکی از اصلی ترین متولیان آن نمایندگان آن شهر در مجلس شورای اسلامی می باشد که بایستی از آنان مطالباتی جدی و مستمر در جهت تأمین بودجه و اعتبارات برای این مناطق و همچنین نظارت بر حسن اجرای این طرح در جهت حل مشکل آبرسانی این مناطق است.

گزارش ویدئویی از بازدید میدانی دانشجویان از مشکل بی آبی روستاهای شهرستان باغملک

جلسه دانشجویان با مسئول آبفای شهرستان باغملک

پیگیری میدانی دانشجویان در روستای آرزو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top